Biuro ZIT WrOF

Biuro ZIT WrOF w perspektywie 2021-2027

Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego to komórka organizacyjna usytuowana w strukturze Urzędu Miejskiego Wrocławia.

W skład Biura ZIT WrOF wchodzi Zespół ds. współpracy międzygminnej, który realizuje zadania w zakresie:

  1. przygotowywania, aktualizacji, realizacji założeń Strategii ZIT WrOF, Strategii Rozwoju Ponadlokalnego, Planu Zrównoważonej Mobilności oraz innych dokumentów związanych ze współpracą międzygminną;
  2. analizy innych dokumentów programowych, krajowych i regionalnych, diagnozy potencjalnych nieprawidłowości, błędów systemowych a następnie opracowania środków naprawczych oraz ich implementacji do dokumentów programowych ZIT WrOF;
  3. podejmowania działań na rzecz inicjowania i kontynuacji wspólnych inicjatyw realizowanych przez podmioty z terenu Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (WrOF) oraz Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego (MOF), w szczególności przez lokalne jednostki samorządu terytorialnego;
  4. koordynacji i realizacji wspólnych zadań dla gmin tworzących Wrocławski Obszar Funkcjonalny (WrOF) oraz pozostałych gmin mieszczących się w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym (MOF);
  5. koordynacji realizacji opracowań/analiz służących identyfikacji wspólnych problemów oraz wypracowania rozwiązań dla Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (WrOF)/Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego (MOF);
  6. rozwijania współpracy międzygminnej w obszarach tematycznych wynikających z dokumentów strategicznych;
  7. bieżącej obsługi administracyjnej i proceduralnej organów ZIT WrOF oraz Porozumienia ds. Planu Zrównoważonej Mobilności;
  8. udziału w procesie pozyskiwania środków zewnętrznych i realizacji przedsięwzięć zaplanowanych z ich wykorzystaniem, a także prowadzenia sprawozdawczości w tym zakresie;
  9. przygotowywania i składania wniosków o dotację, realizacji projektów zgodnie z umową dotacji, rzeczowego i finansowego rozliczania dotacji ze źródeł zewnętrznych;
  10. przeprowadzania analizy wyników kontroli i audytów prowadzonych w ramach ZIT WrOF oraz podejmowania czynności mających na celu uwzględnienie zaleceń pokontrolnych;
  11. przygotowywania projektu budżetu ZIT WrOF, jego aktualizacji, nadzoru nad jego wykonaniem, przygotowania zestawień i analiz dotyczących budżetu ZIT WrOF  na potrzeby innych komórek UMW oraz podmiotów zewnętrznych;
  12. prowadzenia zadań budżetowych związanych z funkcjonowaniem ZIT WrOF (wydatki bieżące i inwestycyjne) – przygotowywania projektów oraz planów dochodów i wydatków, sprawozdań z wykonania budżetu oraz monitorowania wykonania wskaźników budżetu, opracowywania planów finansowo-rzeczowych oraz harmonogramów na potrzeby Biura w zakresie dochodów i wydatków
  13. koordynacji prac Komitetu Sterującego, Rady ZIT WrOF, Rady Porozumienia oraz Zespołu Operacyjnego w ramach Porozumienia ds. Planu Zrównoważonej Mobilności oraz współpracy z gminami ZIT WrOF;
  14. rozpowszechniania oraz konsultowania dokumentów programowych (krajowych i regionalnych) wśród gmin ZIT WrOF;
  15. prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w ramach współpracy międzygminnej oraz zgodnie z kompetencjami ZIT WrOF;
  16. prowadzenia sprawozdawczości i monitoringu z zakresu działalności ZIT WrOF;

Biuro ZIT WrOF w perspektywie 20214-2020

Biuro ZIT WrOF to komórka organizacyjna realizująca zadania w zakresie Instytucji Pośredniczącej, usytuowana w strukturze Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Strukturę organizacyjną Biura ZIT WrOF tworzą pracownicy Zespołu ds. Programowania i Wdrażania oraz Zespołu ds. Monitoringu, Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna i Informacji oraz Dyrektor Biura ZIT WrOF.

Do zadań Biura ZIT WrOF należy m.in.:

  • opracowanie propozycji kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020  w zakresie ZIT WrOF,
  • prace związane z naborem projektów zgodnie z zapisami porozumienia zawartego przez Lidera z IZ RPO,
  • udział w negocjacjach prowadzonych z IZ RPO dotyczących alokacji finansowej,
  • przygotowanie posiedzeń KS ZIT WrOF oraz Rady ZIT WrOF,
  • przygotowanie Strategii ZIT WrOF oraz jej zmian,
  • ocena propozycji projektów zgłoszonych do realizacji w ramach ZIT WrOF, pod kątem zgodności ze Strategią ZIT WrOF,
  • weryfikacja protestów od oceny zgodności ze Strategią ZIT WrOF
  • przeprowadzenie działań informacyjno -promocyjnych dotyczących realizacji zadań w ramach ZIT WrOF,
  • przygotowanie i zarządzanie budżetem ZIT WrOF,
  • bieżące informowanie KS ZIT WrOF o działalności Biura ZIT WrOF,
  • wykonywanie innych czynności niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania ZIT WrOF.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.